İnce: Yenilgiyi kabul edememiş, şöhret peşinde koşmaya çalışan bir abimiz
CHP Ankara Milletvekili Eşref Erdem’in, 12 Eylül’de "evet" oyu kullanacağına yönelik açıklamaları parti yönetimini kızdırdı. CHP Grup Başkanvekili Muharrem İnce, Erdem’e sert çıkarak, "Bu partide genel başkan yardımcılığı yapmış. Genel başkan yardımcısı iken geçmişte böyle bir açıklama başka bir milletvekili yapsaydı saat 17.00’ye kadar o milletvekilini partiden atardı" dedi.
Parti politikaları ile ters düşen Eşref Erdem’e çok sert sözlerle yüklenen İnce, "Bugün bunları nasıl yapıyor sadece psikolojisi ile açıklayabilirim. İdeolojisi ile açıklayamam, çünkü psikolojiktir" diye konuştu.
KENDİNİ BU ŞEKİLDE TATMİN EDİYOR
Muharrem İnce, Erdem’in parti içi dengelerde yenilmiş birisi olduğunu savunarak şöyle konuştu:
"Kendini bugün bu şekilde tatmin etme derdinde. Söylediklerinin ideolojik boyutu yok. Yenilgiyi kabul edememiş, şöhret peşinde koşmaya çalışan bir abimiz. Kendisine bunları hiç yakıştırmıyorum. Bu şöhret merakını keşke daha önce yapsaydı.
Parti içinde bir güçken parti içinde güçlü konumdayken, alttakilerini kayıtsız ezen, üsttekilerine kayıtsız itaat eden bu abimizin, 65 yaşından sonra demokrasi aklına gelmiş. Yakışık almıyor. Kendine saygısı olan bir insan kendine yapmaz. Genel başkan günde 15 farklı yere giderek yerde konuşma yapıyor yollara düşmüş. Eşref Erdem şöhret derdinde."
İnce ayrıca, "Eşref Erdem genel başkan yardımcısı olsaydı, bir milletvekili, Erdem’in yaptığını yapsaydı bugün saat 17.00’ye kadar o milletvekilini partiden atardı" sözleriyle Erdem’e mesaj gönderdi.
Eleştirilerin odağındaki Eşref Erdem ise açıklamalarına ilişkin soruları tatilde olduğunu gerekçe göstererek yanıtlamadı.
- İm (Kod): Tümünü seç
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=1011398&CategoryID=78#
YORUMLAR
metemete6
2/8/2010
14:37
Kira
Telekom konuşmaları dinlensin. Başkana ne kadar teklif edilmiş öğrenirsiniz. ama önce Sayın Erdoğanın telekom dinleme odasına girmek gerek. 13 Eylül sabahı pek çok videonun video dükkanlarından çıktığını göreceksiniz.
ricorosca
2/8/2010
14:38
Magazine forever
"Parti içinde bir güçken parti içinde güçlü konumdayken, alttakilerini kayıtsız ezen, üsttekilerine kayıtsız itaat eden abimiz..." Demek, CHP böyle bir karakteri tepelere kadar çıkartmış. Ne hoş! Nahoş... Ya konuşmadan önce biraz düşünün derim, Deniz Baykal'ın muhalefet tarzı içinize işlemiş gibi kendi içinizdekine dahi aynı üslupla alelacele cevaplar yetiştiriyorsunuz.
sadoge
2/8/2010
15:36
daha dün destursuz giremezdin yanına ,şimdi sözün bini bir para...
dün baykalın katıksız destekçisiydi bu beyefendi...bugün statuko kemal beyden yana ,ona destek veriyor...bilsin ki,birçok sosyal demokrat bu anayasa paketine evet diyecektir...statukodan yana olanlar bu ülkede hiçbir şeyin değişmesini istemeyecklerdir...chp'nin bugünkü yöneticilerinin dünkünden farkları yoktur...monarşizm kuşatmıştır partiyi...kulluk kuşatmıştır partiyi...ilkelere ,felsefeye ,ideolojiye ,erdeme ,onura,gurura sadakat değil yönetimedir herşey...bu yüzden bir adım ileri gidilememektedir...arkadaşlar bu saltanat ne güzel şey değil mi,nasıl bağlıyor insanı ...daha dün eşref beyin yanaına desturla ,ceketinin önünü bağlayarak girerdin ,nasıl kabalaşabiliyorsun böylece...
mehmedvatansever
2/8/2010
15:48
Demokrasi anlayışı...
İktidar partisinden birisi çıkıp HAYIR dese, def çalıp oynarlar, bunu eleştiren vekilleri demokrat olmamak, farklı seslere-sözlere tolerasyonları yok derlerdir.. Ancak, kendi içlerinden bir EVET çıktığında neden bu kadar tahammülsüz oluyorlar... Referanduma bahis değiştirilmesi önerilen maddeler tarafız gözle okunduğunda, milletimizin geleceği adına hayırlı olacağı aşikardır... Bunu göremeyenlere şaşırıyorum doğrusu...
hte
2/8/2010
15:53
Değişen bir şey yok
CHP de Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan olduktan sonra bir şeylerin değişeceğini ummuştuk.ilk icraat beklentimiz anayasa mahkemesinden teklifi geri alması ve anayasaya evet kampanyasına katılmasıydı. Ama eski tas eski hamam.Eşref Erdem sağ duyuyu temsil ederek gerçek CHP lilerin duygularını dile getirmiş. 28 yıl bu anayasa değişmeli deyin, yapılan değişikliklerin hiçbirine olumlu katkıda bulunmayın.Gerçek CHP liler bunu kabul edemez ve referandumdaki oyları elbette EVET olacaktır
temurçin
2/8/2010
16:12
YALOVADAN
Yalova milletvekili ve partisinin demokrasi anlayışını ortaya koyan bir tavır böyle adamlar yarın milletten nasıl oy istiyecekler. Hele referandum paketindeki bir maddenin noktasını eleştirin eleşrilecek bir yanı yok da ondan başka taraflarda kıvırıp duruyorsunuz. çarkçıbaşının vekili çarkıfelek olur.
topchu
2/8/2010
16:47
Yenilgi
Bunlar eşref erdemin parti yönetminden uzaklaştığı için kapıldığı hezeyanlardır. Keşke yapmasaymış ama böylelerinden yavaş yavaş temizlenecek CHP. Bu AKP de olmazdı çünkü linç edilmekten pastadaki payındna olmaktan korkardı AKP li vekil, ne fazlası ne azı.
Şinasi Akay
2/8/2010
17:6
Bence.
Bu referandumda şu anayasa değişiklik maddelerine nasıl "evet" oyu verilir bir sade vatandaş olarak anlamış değilim.Buna nasıl şaşırıyorsam Eşref Erdem gibi bir CHP' linin evet oyuna da o kadar şaşırırım.Allah insanı şaşırtmasın.Vallahi bir şaşırttımı şaşıranlar soluğu AKP'de alıyorlar bayağıda hatırlı yerlere geliyorlar,bakan bile oluyorlar.Erdem'de böyle bir ışık bekliyor olmasın?.
hayatin_gercekleri
2/8/2010
17:25
yoklama
genel başkanın vekillere askeri nizamda yoklama yapabildiği bir ülkede CHP'de bir vekilin çıkıp parti politikalarını bu ölçüde eleştirebilmesi bir demokrasi dersidir. CHP eğer söz konusu vekili ihraç etmezse demokratik olgunluk sınavından geçmiş sayılır darısı diğer siyasi parti diktatörlüklerinin başına...
sabahattinali
2/8/2010
17:29
demokrasi için evet
Seçmen iradesine saygılı bir değişiklik olacağı için evet..Hiçbir kurumun yargı denetimi dışında olamayacağı ilkesini hayata geçireceği için evet..Yargının yetkisini aşarak “kendini yürütme yerine koymasına” engel olacağı için evet..- Memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında verilen uyarı ve kınama cezalarına yargı ...yolunun açılması, demokratik bir gelişme olduğu için evet..her türlü imtiyazı kaldıracağı için evet..Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun görev ve işleyişinin yeniden tanımlanarak, demokratikleştireceği için evet,,1980 askeri darbesinin sorumlularının yargılanmasına olanak sağlayarak karanlık bir dönemin aydınlanmasına, kamu vicdanında Adalete duyulan inancın aldığı yaranın iyileştirilmesine, güvenin tekrar sağlanmasına yarayacağı için evet...diyorum.. sayın eşref erdemde oya baydarda sayısız aydında aynı gerekçelerle evet diyor..
kazim.genc58
2/8/2010
17:48
Sn. Eşref Erdem Haklı....
Sn. Eşref Erdem'in ne kadar doğru söylediği 12 Eylülden sonra anlaşılacak,bütün gelişmeler onu haklı çıkaracak...Sn Vekil İnce de, Eşref Erdem'i tebrik edecek,belki özür dileyecek..Referandumun sonucunda yaşanacak hüsran sonrası, Sn.Kılıçdaroğluna güle güle denecek..Belki uğurlayanların içinde Sn vekil İnce de olacak..
mahmutileri
2/8/2010
18:7
Bu parti mi ulkeye demokrai getirecek ?
Alin iste modern Turkiye'nin modern partisi. Ancak keciler guler buna. Kendi icinde bile demokrasi anlayisi gelistirememis bir parti mi ulkenin umudu olacak? Kendi icinde farkli seslere tahammulu olmayanlar bir ihtmal iktidara gelirlerse ulkenin icindeki farkli seslere nasil tahammul edecekler. Siz inaniyor musunuz simdi buna? Masallah krallik zuhresi. Kral ne derse o olur. Demokrasi senin istedigin kadar olsun kardes. Fazlasi kime lazim.
hasan kayım
2/8/2010
18:11
VAY HALİMİZE
Muharrem İnce aslında kendi demokrasi anlayışını sergiliyor. Bir vekili tehtit ediyor,seni atarız diye. Önemli olan Eşiref Erdem'in görüşüne saygı duymaktır,tehtit değildir. Vekilin dahi özgür olamadığı partilermi bizi yönetecek,vay halimize. hasan kayım.
kazim.genc58
2/8/2010
19:11
Darısı, diğer CHP li vekillerin başına..
Kim olurasa olsun, gerçek sosyal demokrat bir bireyin referandumda hayır demesi mümkün değildir.Dese bile kerhendir, içi cız eder..CHP de sosyal demokrat anlayış, iyice dumura uğramıştır..Hatta son zamanlardaki milliyetçilik yarışında MHP yi bile sollamıştır..Bütün dünyada sol politikalar sosyal hak ve hürriyetlerin genişletilmesinin peşindedir.Bizim CHP liler ya askeri alkışlamakla meşguldürler,yada bir özgürlüğün iptali için mahkeme peşindedirler..İktidar olmanın onlar için bir anlamı yoktur.Yeterki girdikleri bir seçimin sonucu,bir öncekinden bir iki puan önde olsun.Onu bir zafermiş gibi görürler..Ne acıdırki, cunta kaynaklı bir Anayasanın değişikliği bir sol parti tarafından önerilmesi gerekirken,bir sağ partiye nasip olacaktır.Bürokrasiyi çok severler.yaptıkları siyasetin tek amacı halkı korumak değil,bürokrasiyi korumaktır..Ancak son dönemde, itirafta ediyorlar,kendileri gibi düşünmeyen,birisi bir kurumun başına geçtiği zaman hiç tahammülleri yok,onlara göre karşı tarafın ele geçirdiği bir kurum oluyor..Kendilerininki sayılmaz,kendilerinin elinde olunca problem olmuyor..Onlara göre son zamanlarda çok kale kaybettiler,hala kaybediyorlar.Yani medet umdukları kapılar bir bir kapanıyor,İşte, onlar için referandumun amacı mevcudiyetlerini korumak içinde birkaç kale daha kaybedilmesin..Onlarda kaybedilirse bunların varlıklarının bir anlamı yok..Aslında bunlar sol için utanç verici bir durumdur..İnşallah..Halkımız, kendisine ait olan,kendisi adına karar veren bu kurumları sözde solculara kaptırmayacak,Referandumda EVET diyecektir.
tsipaher
2/8/2010
20:36
İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ MÜ, PARTİ DİSİPLİNİ Mİ?
İfade özgürlüğü tabii saygı duyulması gereken bir kavramdır. Parti disiplini ise siyasi bir partinin halkı, seçmeni etkileyecek imajıdır. Siyasi bir partinin resmiğ görüşü part5iğ yetkili orgfanlarınca saptanır ve benimsenir. Parti mensuplarını9n isterse meilletvekili olsun partinin saptamnış ressmi görüşü ile bağdaşmayan açıklamalarda bulunması disiplin sorunudur. HJerkesin farklı görüşerde oloması doğaldır. Ama bu farklı görüşler parti örgütü içinde dile getirlir ve savunulur. Bu vekil hata etmiştir. Keşke kendi görüşünü parti çatısı altında dile getirip savunsaydı. Ama artık parti görüşü kesinlik kazanmıştır. Vekil farklı görüşe sahipse artık konuşamaz. Ya da partiden ayrılır, istediği palatformda kendi görüşünü dile getirmeye devam eder. Bu vekil ağır disiplin suçu işlemiştir. Derhal patti ile ilişikisi keilmeliidir.
nyoped
2/8/2010
20:39
Yargida tarikatlasmaya evet neden denir?
Adam ileriyi gorup boynunu kurtarmaya calismis. Bu sene yargi birkac seneye de ordu tarikatin eline gecsin de gorurum ben kimse 'sosyal demokratim' diyebiliyor mu! Ne sagciyim ne solcu futbolcuyum futbolcu yilar igeri geliyor.
laserrodi
2/8/2010
21:49
eşref erdem
Sizin yorumlarınız Eşref Erdem'e yetişmez sayın İnce. Gerçek Sosyal demokrat sizin gibi ulusalcı mı sağcı mı solcu mu kemalist mi muhafazakar değil.
vesekerci
2/8/2010
22:2
dayatılmış özgürlük özgürlük değildir...
bana deseler ki sana sihirli değnek verilecek, dilediğin gibi yaşayabileceksin, dilediğin gibi bir gelecek senin olacak, bilmem nerenin valisi yapacağız seni, ya da ne bileyim bilmem ne bakanı, ne vaat ederlerse etsinler, sırf AKP hazırladı diye bile bu değişiklik paketine "evet" demem, asla kata demem, çünkü "hayır'ın" nedenleri öylesine kuvvetli.., sırf şimdikinden daha kötü değil diye bir yasal değişikliği onaylamam. dayatılan özgürlük özgürlük olmaz, demokrasi desen hiç olmaz. yoksa aileden sosyal demokrat olarak ben ve bebim gibi düşünenlerin bu anayasanın değişmesi gerektiği görüşünde birleştiği gerçeği yadsınamaz, ama bizler çoğunluğun onayladığı, fikir birliğine vardığı, ortak kararla belirlenen bir anayasa metni istiyoruz ve bunda da çok haklıyız. "evet'i" savunanlar, bu zaten milyon kez değişmiş anayasanın tamamen değişeceğini mi sanmaktalar acaba? hükümetin bir bakanı 35. madde önerisi için ne diyor biliyor musunuz? "üzerinde hiç çalışılmadığı belli, öylesine kaleme alınmış, üstelik ilgili 3 madde daha var hiç kaale alınmamış"...bir insan bunu söylerken utanır, siz bu değişiklik metnini 15 günde hazırlamadınız mı derler adama, üstelik ne hikmetse tam da HSYK ile çatışma yaşadıktan sonra girişilen bu anayasa değişikliği neyin nesi derler...kanunla sistem değiştirme bu olsa gerek! dilerim halk akıllanmıştır da bu oyuna gelmez... cumhuriyet 100 yaşına gelmeyi başarırsa tarihimiz bu dönemi kara sayfalarla anacak biliyorum. geleceğinin hayrını görmek isteyen "hayır" der
xbasols
2/8/2010
22:42
bazı iyi insanlar
var. mesela chpde eşref erdem, bdpde ahmet türk, saadette numan kurtulmuş gibi. bbp ve eski ülkücülerin içinde pek çok tanınmış isim, kendilerine "ülkücü müsveddeleri" diyebilen bahçeliye rağmen doğru bildiklerini söylemekten, referandumda evet diyeceklerini korkmadan söyleyebilen dürüst insanlar var. bunlar akpli ya da yandaş değiller. tek ortak noktaları vicdanlı olmaları. hiçbirini tanımam özel bir sempatim de yoktur ama bu vicdanlılıklarını seviyorum. sezen aksu var mesela, herkes tırıs tırıs kaçarken ortaya abide gibi dikilen. o zaten sevilmeyecek bir insan hiç değil. sizler de vicdanınızın sesini dinleyin azıcık. hala hayır diyorsa vicdanınız, peki yolunuz açık olsun o zaman ama bu ülkenin tekerine sokacağınız her hayır oyu, o tekeri sadece yavaşlatacaktır. o da bir süreliğine...
xbasols
2/8/2010
22:43
bazı iyi insanlar
var. mesela chpde eşref erdem, bdpde ahmet türk, saadette numan kurtulmuş gibi. bbp ve eski ülkücülerin içinde pek çok tanınmış isim, kendilerine "ülkücü müsveddeleri" diyebilen bahçeliye rağmen doğru bildiklerini söylemekten, referandumda evet diyeceklerini korkmadan söyleyebilen dürüst insanlar var. bunlar akpli ya da yandaş değiller. tek ortak noktaları vicdanlı olmaları. hiçbirini tanımam özel bir sempatim de yoktur ama bu vicdanlılıklarını seviyorum. sezen aksu var mesela, herkes tırıs tırıs kaçarken ortaya abide gibi dikilen. o zaten sevilmeyecek bir insan hiç değil. sizler de vicdanınızın sesini dinleyin azıcık. hala hayır diyorsa vicdanınız, peki yolunuz açık olsun o zaman ama bu ülkenin tekerine sokacağınız her hayır oyu, o tekeri sadece yavaşlatacaktır. o da bir süreliğine...
MUNZUR62_
2/8/2010
23:15
BİRAZ SAYGI
Sayın Muharrem İNCE sizin siyaset anlayışınıza büyük saygı sevgi ve hürmet duyuyorum yaptığınız siyasİ söylemler bizlere son derece güven vermekte mecliste yapmış olduğunuz bütün konuşmaları büyük bir heyecanla takip ediyorum velakin sizden istirhamım lütfen herkesin düşüncelerine saygı gösterin demekki Eşref ERDEM sizler bizler gibi düşünmemekte onun kendi düşüncesidir ben HAYIR diyorum AKP Anayasasına sizdende bizim gibi farklı düşünen kişilere saygı gösterin ama bunlarıda asla unutmayın önümüzdeki genel seçimde elbet parti örgütümüz AKP destekçilerini saf dışı bırakacaktır sadece tabana havale edin bizim ne kadar demokrat bir parti olduğumuz KILIÇDAROĞLU'nun gelmesiyle perçinlendiğini gösterelim sakın ihraç mekanizmasını çalıştırmayın zaten bu büyüklerimiz yaptıkları yanlışları anlayacaklar ama sakın olaki Bingöl Yedisu belediye başkanını affetmeyin eğer kendisi Sayın Eşref ERDEM gibi fikirlerini medya yolu ile açıklasaydı sorun yok ama kalkıp rakip Partinin Gen.Bşk.'nın yaptığı kürsüye çıkıp poz vermesi affedilemez ben şahsen içime sindiremiyorum
1541951
2/8/2010
23:35
CHP'den darbe alan
soluğu AKP'de alıyor..bunu ön çalışmalar canım..Ülkemin siyasetçisi tek şey için çalışır o da milletvekili olmak milletin vekilliği umurlarında değil..İdeoloji falan kalmadı..
2/8/2010
14:37
Kira
Telekom konuşmaları dinlensin. Başkana ne kadar teklif edilmiş öğrenirsiniz. ama önce Sayın Erdoğanın telekom dinleme odasına girmek gerek. 13 Eylül sabahı pek çok videonun video dükkanlarından çıktığını göreceksiniz.
ricorosca
2/8/2010
14:38
Magazine forever
"Parti içinde bir güçken parti içinde güçlü konumdayken, alttakilerini kayıtsız ezen, üsttekilerine kayıtsız itaat eden abimiz..." Demek, CHP böyle bir karakteri tepelere kadar çıkartmış. Ne hoş! Nahoş... Ya konuşmadan önce biraz düşünün derim, Deniz Baykal'ın muhalefet tarzı içinize işlemiş gibi kendi içinizdekine dahi aynı üslupla alelacele cevaplar yetiştiriyorsunuz.
sadoge
2/8/2010
15:36
daha dün destursuz giremezdin yanına ,şimdi sözün bini bir para...
dün baykalın katıksız destekçisiydi bu beyefendi...bugün statuko kemal beyden yana ,ona destek veriyor...bilsin ki,birçok sosyal demokrat bu anayasa paketine evet diyecektir...statukodan yana olanlar bu ülkede hiçbir şeyin değişmesini istemeyecklerdir...chp'nin bugünkü yöneticilerinin dünkünden farkları yoktur...monarşizm kuşatmıştır partiyi...kulluk kuşatmıştır partiyi...ilkelere ,felsefeye ,ideolojiye ,erdeme ,onura,gurura sadakat değil yönetimedir herşey...bu yüzden bir adım ileri gidilememektedir...arkadaşlar bu saltanat ne güzel şey değil mi,nasıl bağlıyor insanı ...daha dün eşref beyin yanaına desturla ,ceketinin önünü bağlayarak girerdin ,nasıl kabalaşabiliyorsun böylece...
mehmedvatansever
2/8/2010
15:48
Demokrasi anlayışı...
İktidar partisinden birisi çıkıp HAYIR dese, def çalıp oynarlar, bunu eleştiren vekilleri demokrat olmamak, farklı seslere-sözlere tolerasyonları yok derlerdir.. Ancak, kendi içlerinden bir EVET çıktığında neden bu kadar tahammülsüz oluyorlar... Referanduma bahis değiştirilmesi önerilen maddeler tarafız gözle okunduğunda, milletimizin geleceği adına hayırlı olacağı aşikardır... Bunu göremeyenlere şaşırıyorum doğrusu...
hte
2/8/2010
15:53
Değişen bir şey yok
CHP de Kemal Kılıçdaroğlu genel başkan olduktan sonra bir şeylerin değişeceğini ummuştuk.ilk icraat beklentimiz anayasa mahkemesinden teklifi geri alması ve anayasaya evet kampanyasına katılmasıydı. Ama eski tas eski hamam.Eşref Erdem sağ duyuyu temsil ederek gerçek CHP lilerin duygularını dile getirmiş. 28 yıl bu anayasa değişmeli deyin, yapılan değişikliklerin hiçbirine olumlu katkıda bulunmayın.Gerçek CHP liler bunu kabul edemez ve referandumdaki oyları elbette EVET olacaktır
temurçin
2/8/2010
16:12
YALOVADAN
Yalova milletvekili ve partisinin demokrasi anlayışını ortaya koyan bir tavır böyle adamlar yarın milletten nasıl oy istiyecekler. Hele referandum paketindeki bir maddenin noktasını eleştirin eleşrilecek bir yanı yok da ondan başka taraflarda kıvırıp duruyorsunuz. çarkçıbaşının vekili çarkıfelek olur.
topchu
2/8/2010
16:47
Yenilgi
Bunlar eşref erdemin parti yönetminden uzaklaştığı için kapıldığı hezeyanlardır. Keşke yapmasaymış ama böylelerinden yavaş yavaş temizlenecek CHP. Bu AKP de olmazdı çünkü linç edilmekten pastadaki payındna olmaktan korkardı AKP li vekil, ne fazlası ne azı.
Şinasi Akay
2/8/2010
17:6
Bence.
Bu referandumda şu anayasa değişiklik maddelerine nasıl "evet" oyu verilir bir sade vatandaş olarak anlamış değilim.Buna nasıl şaşırıyorsam Eşref Erdem gibi bir CHP' linin evet oyuna da o kadar şaşırırım.Allah insanı şaşırtmasın.Vallahi bir şaşırttımı şaşıranlar soluğu AKP'de alıyorlar bayağıda hatırlı yerlere geliyorlar,bakan bile oluyorlar.Erdem'de böyle bir ışık bekliyor olmasın?.
hayatin_gercekleri
2/8/2010
17:25
yoklama
genel başkanın vekillere askeri nizamda yoklama yapabildiği bir ülkede CHP'de bir vekilin çıkıp parti politikalarını bu ölçüde eleştirebilmesi bir demokrasi dersidir. CHP eğer söz konusu vekili ihraç etmezse demokratik olgunluk sınavından geçmiş sayılır darısı diğer siyasi parti diktatörlüklerinin başına...
sabahattinali
2/8/2010
17:29
demokrasi için evet
Seçmen iradesine saygılı bir değişiklik olacağı için evet..Hiçbir kurumun yargı denetimi dışında olamayacağı ilkesini hayata geçireceği için evet..Yargının yetkisini aşarak “kendini yürütme yerine koymasına” engel olacağı için evet..- Memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında verilen uyarı ve kınama cezalarına yargı ...yolunun açılması, demokratik bir gelişme olduğu için evet..her türlü imtiyazı kaldıracağı için evet..Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun görev ve işleyişinin yeniden tanımlanarak, demokratikleştireceği için evet,,1980 askeri darbesinin sorumlularının yargılanmasına olanak sağlayarak karanlık bir dönemin aydınlanmasına, kamu vicdanında Adalete duyulan inancın aldığı yaranın iyileştirilmesine, güvenin tekrar sağlanmasına yarayacağı için evet...diyorum.. sayın eşref erdemde oya baydarda sayısız aydında aynı gerekçelerle evet diyor..
kazim.genc58
2/8/2010
17:48
Sn. Eşref Erdem Haklı....
Sn. Eşref Erdem'in ne kadar doğru söylediği 12 Eylülden sonra anlaşılacak,bütün gelişmeler onu haklı çıkaracak...Sn Vekil İnce de, Eşref Erdem'i tebrik edecek,belki özür dileyecek..Referandumun sonucunda yaşanacak hüsran sonrası, Sn.Kılıçdaroğluna güle güle denecek..Belki uğurlayanların içinde Sn vekil İnce de olacak..
mahmutileri
2/8/2010
18:7
Bu parti mi ulkeye demokrai getirecek ?
Alin iste modern Turkiye'nin modern partisi. Ancak keciler guler buna. Kendi icinde bile demokrasi anlayisi gelistirememis bir parti mi ulkenin umudu olacak? Kendi icinde farkli seslere tahammulu olmayanlar bir ihtmal iktidara gelirlerse ulkenin icindeki farkli seslere nasil tahammul edecekler. Siz inaniyor musunuz simdi buna? Masallah krallik zuhresi. Kral ne derse o olur. Demokrasi senin istedigin kadar olsun kardes. Fazlasi kime lazim.
hasan kayım
2/8/2010
18:11
VAY HALİMİZE
Muharrem İnce aslında kendi demokrasi anlayışını sergiliyor. Bir vekili tehtit ediyor,seni atarız diye. Önemli olan Eşiref Erdem'in görüşüne saygı duymaktır,tehtit değildir. Vekilin dahi özgür olamadığı partilermi bizi yönetecek,vay halimize. hasan kayım.
kazim.genc58
2/8/2010
19:11
Darısı, diğer CHP li vekillerin başına..
Kim olurasa olsun, gerçek sosyal demokrat bir bireyin referandumda hayır demesi mümkün değildir.Dese bile kerhendir, içi cız eder..CHP de sosyal demokrat anlayış, iyice dumura uğramıştır..Hatta son zamanlardaki milliyetçilik yarışında MHP yi bile sollamıştır..Bütün dünyada sol politikalar sosyal hak ve hürriyetlerin genişletilmesinin peşindedir.Bizim CHP liler ya askeri alkışlamakla meşguldürler,yada bir özgürlüğün iptali için mahkeme peşindedirler..İktidar olmanın onlar için bir anlamı yoktur.Yeterki girdikleri bir seçimin sonucu,bir öncekinden bir iki puan önde olsun.Onu bir zafermiş gibi görürler..Ne acıdırki, cunta kaynaklı bir Anayasanın değişikliği bir sol parti tarafından önerilmesi gerekirken,bir sağ partiye nasip olacaktır.Bürokrasiyi çok severler.yaptıkları siyasetin tek amacı halkı korumak değil,bürokrasiyi korumaktır..Ancak son dönemde, itirafta ediyorlar,kendileri gibi düşünmeyen,birisi bir kurumun başına geçtiği zaman hiç tahammülleri yok,onlara göre karşı tarafın ele geçirdiği bir kurum oluyor..Kendilerininki sayılmaz,kendilerinin elinde olunca problem olmuyor..Onlara göre son zamanlarda çok kale kaybettiler,hala kaybediyorlar.Yani medet umdukları kapılar bir bir kapanıyor,İşte, onlar için referandumun amacı mevcudiyetlerini korumak içinde birkaç kale daha kaybedilmesin..Onlarda kaybedilirse bunların varlıklarının bir anlamı yok..Aslında bunlar sol için utanç verici bir durumdur..İnşallah..Halkımız, kendisine ait olan,kendisi adına karar veren bu kurumları sözde solculara kaptırmayacak,Referandumda EVET diyecektir.
tsipaher
2/8/2010
20:36
İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ MÜ, PARTİ DİSİPLİNİ Mİ?
İfade özgürlüğü tabii saygı duyulması gereken bir kavramdır. Parti disiplini ise siyasi bir partinin halkı, seçmeni etkileyecek imajıdır. Siyasi bir partinin resmiğ görüşü part5iğ yetkili orgfanlarınca saptanır ve benimsenir. Parti mensuplarını9n isterse meilletvekili olsun partinin saptamnış ressmi görüşü ile bağdaşmayan açıklamalarda bulunması disiplin sorunudur. HJerkesin farklı görüşerde oloması doğaldır. Ama bu farklı görüşler parti örgütü içinde dile getirlir ve savunulur. Bu vekil hata etmiştir. Keşke kendi görüşünü parti çatısı altında dile getirip savunsaydı. Ama artık parti görüşü kesinlik kazanmıştır. Vekil farklı görüşe sahipse artık konuşamaz. Ya da partiden ayrılır, istediği palatformda kendi görüşünü dile getirmeye devam eder. Bu vekil ağır disiplin suçu işlemiştir. Derhal patti ile ilişikisi keilmeliidir.
nyoped
2/8/2010
20:39
Yargida tarikatlasmaya evet neden denir?
Adam ileriyi gorup boynunu kurtarmaya calismis. Bu sene yargi birkac seneye de ordu tarikatin eline gecsin de gorurum ben kimse 'sosyal demokratim' diyebiliyor mu! Ne sagciyim ne solcu futbolcuyum futbolcu yilar igeri geliyor.
laserrodi
2/8/2010
21:49
eşref erdem
Sizin yorumlarınız Eşref Erdem'e yetişmez sayın İnce. Gerçek Sosyal demokrat sizin gibi ulusalcı mı sağcı mı solcu mu kemalist mi muhafazakar değil.
vesekerci
2/8/2010
22:2
dayatılmış özgürlük özgürlük değildir...
bana deseler ki sana sihirli değnek verilecek, dilediğin gibi yaşayabileceksin, dilediğin gibi bir gelecek senin olacak, bilmem nerenin valisi yapacağız seni, ya da ne bileyim bilmem ne bakanı, ne vaat ederlerse etsinler, sırf AKP hazırladı diye bile bu değişiklik paketine "evet" demem, asla kata demem, çünkü "hayır'ın" nedenleri öylesine kuvvetli.., sırf şimdikinden daha kötü değil diye bir yasal değişikliği onaylamam. dayatılan özgürlük özgürlük olmaz, demokrasi desen hiç olmaz. yoksa aileden sosyal demokrat olarak ben ve bebim gibi düşünenlerin bu anayasanın değişmesi gerektiği görüşünde birleştiği gerçeği yadsınamaz, ama bizler çoğunluğun onayladığı, fikir birliğine vardığı, ortak kararla belirlenen bir anayasa metni istiyoruz ve bunda da çok haklıyız. "evet'i" savunanlar, bu zaten milyon kez değişmiş anayasanın tamamen değişeceğini mi sanmaktalar acaba? hükümetin bir bakanı 35. madde önerisi için ne diyor biliyor musunuz? "üzerinde hiç çalışılmadığı belli, öylesine kaleme alınmış, üstelik ilgili 3 madde daha var hiç kaale alınmamış"...bir insan bunu söylerken utanır, siz bu değişiklik metnini 15 günde hazırlamadınız mı derler adama, üstelik ne hikmetse tam da HSYK ile çatışma yaşadıktan sonra girişilen bu anayasa değişikliği neyin nesi derler...kanunla sistem değiştirme bu olsa gerek! dilerim halk akıllanmıştır da bu oyuna gelmez... cumhuriyet 100 yaşına gelmeyi başarırsa tarihimiz bu dönemi kara sayfalarla anacak biliyorum. geleceğinin hayrını görmek isteyen "hayır" der
xbasols
2/8/2010
22:42
bazı iyi insanlar
var. mesela chpde eşref erdem, bdpde ahmet türk, saadette numan kurtulmuş gibi. bbp ve eski ülkücülerin içinde pek çok tanınmış isim, kendilerine "ülkücü müsveddeleri" diyebilen bahçeliye rağmen doğru bildiklerini söylemekten, referandumda evet diyeceklerini korkmadan söyleyebilen dürüst insanlar var. bunlar akpli ya da yandaş değiller. tek ortak noktaları vicdanlı olmaları. hiçbirini tanımam özel bir sempatim de yoktur ama bu vicdanlılıklarını seviyorum. sezen aksu var mesela, herkes tırıs tırıs kaçarken ortaya abide gibi dikilen. o zaten sevilmeyecek bir insan hiç değil. sizler de vicdanınızın sesini dinleyin azıcık. hala hayır diyorsa vicdanınız, peki yolunuz açık olsun o zaman ama bu ülkenin tekerine sokacağınız her hayır oyu, o tekeri sadece yavaşlatacaktır. o da bir süreliğine...
xbasols
2/8/2010
22:43
bazı iyi insanlar
var. mesela chpde eşref erdem, bdpde ahmet türk, saadette numan kurtulmuş gibi. bbp ve eski ülkücülerin içinde pek çok tanınmış isim, kendilerine "ülkücü müsveddeleri" diyebilen bahçeliye rağmen doğru bildiklerini söylemekten, referandumda evet diyeceklerini korkmadan söyleyebilen dürüst insanlar var. bunlar akpli ya da yandaş değiller. tek ortak noktaları vicdanlı olmaları. hiçbirini tanımam özel bir sempatim de yoktur ama bu vicdanlılıklarını seviyorum. sezen aksu var mesela, herkes tırıs tırıs kaçarken ortaya abide gibi dikilen. o zaten sevilmeyecek bir insan hiç değil. sizler de vicdanınızın sesini dinleyin azıcık. hala hayır diyorsa vicdanınız, peki yolunuz açık olsun o zaman ama bu ülkenin tekerine sokacağınız her hayır oyu, o tekeri sadece yavaşlatacaktır. o da bir süreliğine...
MUNZUR62_
2/8/2010
23:15
BİRAZ SAYGI
Sayın Muharrem İNCE sizin siyaset anlayışınıza büyük saygı sevgi ve hürmet duyuyorum yaptığınız siyasİ söylemler bizlere son derece güven vermekte mecliste yapmış olduğunuz bütün konuşmaları büyük bir heyecanla takip ediyorum velakin sizden istirhamım lütfen herkesin düşüncelerine saygı gösterin demekki Eşref ERDEM sizler bizler gibi düşünmemekte onun kendi düşüncesidir ben HAYIR diyorum AKP Anayasasına sizdende bizim gibi farklı düşünen kişilere saygı gösterin ama bunlarıda asla unutmayın önümüzdeki genel seçimde elbet parti örgütümüz AKP destekçilerini saf dışı bırakacaktır sadece tabana havale edin bizim ne kadar demokrat bir parti olduğumuz KILIÇDAROĞLU'nun gelmesiyle perçinlendiğini gösterelim sakın ihraç mekanizmasını çalıştırmayın zaten bu büyüklerimiz yaptıkları yanlışları anlayacaklar ama sakın olaki Bingöl Yedisu belediye başkanını affetmeyin eğer kendisi Sayın Eşref ERDEM gibi fikirlerini medya yolu ile açıklasaydı sorun yok ama kalkıp rakip Partinin Gen.Bşk.'nın yaptığı kürsüye çıkıp poz vermesi affedilemez ben şahsen içime sindiremiyorum
1541951
2/8/2010
23:35
CHP'den darbe alan
soluğu AKP'de alıyor..bunu ön çalışmalar canım..Ülkemin siyasetçisi tek şey için çalışır o da milletvekili olmak milletin vekilliği umurlarında değil..İdeoloji falan kalmadı..
- İm (Kod): Tümünü seç
http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=TumYorumlar&ArticleID=1011398&PAGE=1